środa, 26 sierpnia 2015

Sernik na zimno z owocami.




Jakiś czas temu zauważyłam pewną zależność. Przygotowywanie zdjęć do postów kulinarnych sprawiają mi największą radość, natomiast napisanie do nich tekstu największą trudność. Nie wiem czemu, ale zawsze zastanawiam się, czy zapisałam wszystkie składniki, czy nie pominęłam żadnego kroku, czy też nie ma za dużo zdjęć, albo jak w ogóle zacząć pisać wstęp. Ale sumując to wszystko i tak sprawia mi to dużą przyjemność ;) Fotografie do dzisiejszego postu przeczekały kilka tygodni, ponieważ ciągle jakiś wyjazd lub coś do załatwienia i nie było kiedy się nimi zająć, a dziś już największa pora pokazać je Wam, bo mi naprawdę się podobają.



Co potrzebujemy na blachę o średnicy 23 cm: 

  • 1 opakowanie ciastek (Sasanki firmy Tastino)
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 90 g cukru kryształu
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 3 żółtka
  • 450 g serka homogenizowanego waniliowego, najlepiej Danio
  • 60 ml wody
  • 20 g żelatyny
  • 300 ml ubitej śmietanki 30%


Jak przygotować ciasto? 


1. Wykładamy tortownicę folią spożywczą, a następnie kruszymy całą paczkę ciastek na spód blachy. 

2. Wlewamy wodę do garnka, po czym gotujemy ją. Na garnku kładziemy metalową miskę, a do niej wrzucamy żółtka, 100 ml śmietanki 30%, cukier i cukier waniliowy. Wszystko dokładnie mieszamy i lekko ubijamy do uzyskania puszystej masy. 


3. W małym naczyniu zalewamy żelatynę gorącą wodą. Gdy nasza masa w garnku będzie już gotowa, dodajemy do niej przygotowaną żelatynę i serek homogenizowany. Mieszamy wszystko razem i pozostawiamy do wystygnięcia. 

4. Do letniej już masy dodajemy ubitą śmietanę i zalewamy nią wyłożoną wcześniej ciastkami blachę i chowamy do lodówki, aż stężeje. 

5. Po wyjęciu z lodówki dekorujemy owocami i możemy podawać do stołu :) 









PODPIS
Przepis na ciasto pochodzi z Lidla. Życzę smacznego!