czwartek, 17 lipca 2014

Idealny sposób na ochłodę w upalny dzień.


Witam wszystkich po dość długiej przerwie. Wróciłam kilka dni temu z nad polskiego morza, obecnie jestem jeszcze kilka dni we Wrocławiu, więc wpisy mogą jeszcze pojawiać się troszkę nieregularnie, ale powinno niedługo wszystko wrócić do normy ;) Wypoczęłam przez ten czas i teraz jestem gotowa do blogowania pełną parą. W przeciągu tygodnia postaram się ogarnąć zdjęcia z wakacji i wstawić wam relację z mojego wyjazdu :) A teraz przechodzę już do samego posta:


U mnie są wielkie upały, że nawet nie chce się wychodzić z domów. W takie dni najlepiej się czymś ochłodzić. Najbardziej sprawdza się wtedy mrożona kawa + arbuz (np. z lodówki). Mogą być też inne owoce.


Dziś przygotowałam dla siebie pyszną kawę mrożoną. W tym przepisie najlepsza jest jego prostota w przygotowaniu. Za to ją uwielbiam.

Potrzebne składniki na jedną szklankę napoju: 
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • 3-4 kostki lodu w zależności od ich wielkości
  • 2 gałki lodów śmietankowych lub waniliowych
  • trochę mleka wedle smaku 
  • 2 łyżeczki cukru
  • bita śmietana do ozdoby 

Przygotowanie: 
1) Zalewamy kawę wrzątkiem, słodzimy i dolewamy mleko.
2) Dodajemy kostki lodu, gałki lodów i wszystko miksujemy. 
3) Dekorujemy bitą śmietaną, można także posypać cynamonem lub kakaem i GOTOWE ;)
Banalnie proste, hmmm?


Dobrym pomysłem, z którego jeszcze nie korzystałam, to zamrozić kilka malinek, czy borówek, lub plasterek cytryny w wodzie  i wtedy wystarczy szklanka wody, wspominane wcześniej kostki lodu i orzeźwienie gotowe!

Smacznego!
Kasia